Avalon Game Club

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Avalon Game Club

Forum for Silkeborg rollespilsforening Avalon Game Club.


+12
TheEmpress
Flaffer
Harriet Wraa
Klitte
Nithler
Drizer
Tinno
Spikey
Ida Simonsen
Jonathan
Nobody
Baragos
16 deltagere

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Jonathan
    Jonathan
    Initiate
    Initiate


    Antal indlæg : 50
    Join date : 06/05/11
    Age : 32

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Jonathan Ons 8 Jun - 5:29

    well, jeg undskylder i hvert fald at jeg ikke har skrevet så meget, men jeg er lige begyndt på ny fuldtidsjob, så har sjovt nok hænderne lidt fulde Smile

    og Ida, jeg kan godt forstå at det får mig til at se lidt mistænksom ud at jeg siger så lidt, men jeg har satme travlt ><
    Ellen Østergaard
    Ellen Østergaard
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 17
    Join date : 05/05/11
    Age : 38
    Geografisk sted : Hasle, Århus.

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Ellen Østergaard Ons 8 Jun - 7:23

    Super at få nogle ideer på bordet. Jeg synes vi skal forsøge at fordele grejet udfra det vi har diskuteret os frem til indtil videre. Lige nu tror jeg det er den bedste måde. Pr random er for risikabelt lige nu.
    Ida Simonsen
    Ida Simonsen
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 49
    Join date : 05/05/11
    Age : 31

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Ida Simonsen Ons 8 Jun - 7:49

    Jonathan, det er ikke pga. din inaktivitet Wink

    Emma, hvorfor skulle man ikke kunne give sit gear videre? xD Oh holy GM, give us answers, please! Very Happy

    Ellen, spørgsmålet er, hvor vidt det er mere risikabelt at give at random end ud fra folks gutfeelings. Det eneste sikre kort, vi har lige pt., er Emma, så hun er den eneste, vi kan give tingene til med god samvittighed. Hvis vi skal gå ud fra gutfeeling, har jeg dog ikke ret meget lyst til at give gear til hverken Jonathan eller Klitte.
    Baragos
    Baragos
    Deity
    Deity


    Antal indlæg : 172
    Join date : 04/05/11
    Age : 45
    Geografisk sted : Min Dungeon - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Baragos Ons 8 Jun - 9:26

    Man kan godt videregive sin(e) item(s).
    Drizer
    Drizer
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 44
    Join date : 12/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : The Den of Evil - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Drizer Ons 8 Jun - 21:21

    Vi ved ikke om der er nogen som er fortryllede endnu gør vi?
    Ida Simonsen
    Ida Simonsen
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 49
    Join date : 05/05/11
    Age : 31

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Ida Simonsen Ons 8 Jun - 21:47

    Der må være en troldmand og en fortryllet et sted, for troldmanden SKAL fortrylle en person på dag 1. Det kan selvfølgelig være, at den fortryllede har været en af de døde, eller at den fortryllede er en snigmorder - og dermed har været immun og ikke er blevet fortryllet.
    Drizer
    Drizer
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 44
    Join date : 12/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : The Den of Evil - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Drizer Ons 8 Jun - 22:17

    Oh Mighty GM! Tell us what professions the dead had when they walked this world (forum/post/topic)!
    Baragos
    Baragos
    Deity
    Deity


    Antal indlæg : 172
    Join date : 04/05/11
    Age : 45
    Geografisk sted : Min Dungeon - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Baragos Ons 8 Jun - 23:25

    Jeg vil ikke røbe, om der stadig er en fortryllet. I vil dog ikke være i tvivl, hvis der er død en person med en særlig rolle.
    Harriet Wraa
    Harriet Wraa
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 33
    Join date : 21/05/11
    Age : 37
    Geografisk sted : mit hjem

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Harriet Wraa Tors 9 Jun - 1:43

    Ok jeg ved godt jeg har været lidt glad for at lynche folk, men helt ærligt har jeg ingen anelse om hvem der er hvad, på den ene side så syntes jeg at alt hvad ida siger er rigtigt fornuftig, og jeg er tilbøjelig til bare at følge hende blindt, men på den anden side har jeg en indre paranoid stemme der siger mig at jeg skal passe på for hun KAN jo være en tyv.

    MEN tingen er jo at vi snart bliver nød til at finde en tyv og få gjort det af med denne, for ellers er det bare ude med os...

    Jeg ved ikke hvad vi skal gøre, det eneste jeg kan tænke på er at hænge dem med underlige opførelser, og så bare håbe at det er en tyv...
    Drizer
    Drizer
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 44
    Join date : 12/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : The Den of Evil - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Drizer Tors 9 Jun - 1:52

    Et eller andet sted tror jeg både det ville være dumdrastisk men på den anden side også klogt at lynche folk som ikke er aktive, de kan bare være passive fordi de ikke følger med men de kan også være passive fordi de vil spille os mod hinanden... Stoler på Ida, men som Harriet siger så KAN hun også være tyv, så jeg slipper ikke min høtyv endnu!
    Men min bedste tanke lige nu er at lynche nogle af dem som er stille.
    Baragos
    Baragos
    Deity
    Deity


    Antal indlæg : 172
    Join date : 04/05/11
    Age : 45
    Geografisk sted : Min Dungeon - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Baragos Fre 10 Jun - 0:07

    Baragos skrev:Soft deadline Torsdag kl. 23:59.

    Lige en reminder.
    Drizer
    Drizer
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 44
    Join date : 12/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : The Den of Evil - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Drizer Fre 10 Jun - 0:24

    Inden natten falder på, må vi finde ud af hvem der skal lynches... hvis vi følger Ida's gutfeeling så skal det være enten Johanatan eller Klittel.. Anyone wanna argue against that?
    Gwan
    Gwan
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 37
    Join date : 05/05/11
    Age : 31

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Gwan Fre 10 Jun - 2:20

    Drizer skrev:Inden natten falder på, må vi finde ud af hvem der skal lynches... hvis vi følger Ida's gutfeeling så skal det være enten Johanatan eller Klittel.. Anyone wanna argue against that?

    not really no ~ Selvom det er risikabelt at følge én persons gutfeeling, når hun nemt kan være en af de 4 tyve
    Klitte
    Klitte
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 9
    Join date : 09/05/11
    Age : 41
    Geografisk sted : Skærbæk, Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Klitte Fre 10 Jun - 2:36

    Den primære grund til at jeg ikke har været så aktiv, er at jeg ikke skriver bare for at gøre opmærksom på mig selv.
    Jeg har fulgt løbende med, men før nu, da det åbenbart er nødvendig at forsvare mig selv, har jeg ikke følt jeg har haft noget konstruktivt at bidrage til spekulationerne.

    Men jeg vil meget gerne have usynlighedsdrikken inden det bliver nat, så jeg kan overleve endnu en da nu da jeg afslører at jeg er præsten.
    Drizer
    Drizer
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 44
    Join date : 12/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : The Den of Evil - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Drizer Fre 10 Jun - 2:50

    Hvis Klitte er Præsten må vi forsvare dig og derfor har jeg ingen indvendinger at bruge mod at du får drikken... Men det er rigtigt hvad Gwan siger, Ida kunne nemt være en af tyvene, men indtil nu er hun den eneste som har givet en nogenlunde teori..
    så jeg tager bare springet..

    **Vote Lynch Jonathan**
    Ida Simonsen
    Ida Simonsen
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 49
    Join date : 05/05/11
    Age : 31

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Ida Simonsen Fre 10 Jun - 3:04

    Angående genstande:

    **Vote Gwan rustning**
    **Vote Klitte Usynlighedsdrik**
    **Vote - en af ovenstående - sværd**

    Følgende vil beskytte vores præst og holde både rustningen og sværdet uden for tyvenes rækkevidde.

    Angående hængning:

    Jeg er ikke meget for at lade min egen gutfeeling vurdere, hvem der skal hænges, da det smadrer direkte tilbage i ansigtet på mig, hvis det viser sig, at jeg tager fejl xD Min mistanke til Jonathan går på, at hans spil denne gang er markant anderledes end i det sidste forumspil. Det er meget lidt at basere en mistanke på (nu vi kun har spillet to omgange), men det er det eneste, jeg har lige nu.
    Gwan
    Gwan
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 37
    Join date : 05/05/11
    Age : 31

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Gwan Fre 10 Jun - 3:10

    enig med Ida i genstandene - Nu når Klitte også har afsløret sig må vi beskytte hende så hun kan beskytte en anden.

    **Vote Gwan rustning**
    **Vote Klitte Usynlighedsdrik**
    **Vote - en af ovenstående - sværd**

    Men jeg har ikke lyst til at stemme på en lynchning endnu.
    Ida Simonsen
    Ida Simonsen
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 49
    Join date : 05/05/11
    Age : 31

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Ida Simonsen Fre 10 Jun - 3:11

    Jeg er klar over, at vi er tæt på at være i undertal, hvis vi rammer en uskyldig denne dag, men selv hvis vi ikke får ram på en tyv idag, har vi en nogenlunde chance for at overleve alligevel:


    - med antal nætter der er gået, må troldmanden efterhånden have fundet nogle tyve, så hvis vi kommer til et punkt, hvor vi SKAL ramme en tyv for at overleve, er der en god sandsynlighed for, at troldmanden vælger at afsløre sig selv for at udpege en tyv.

    - Gwan vil altid have muligheden for at tage en tyv med sig i døden, og de vil sandsynligvis ikke vente ret længe med at slå hende ihjel, da de lige nu har råd til at tabe en tyv (fordi vi er så tæt på at være i undertal), og fordi de ikke kan vinde, hvis de gemmer hende til sidst (da hun så også vil slå den sidste tilbageværende tyv - hvis det kommer til det punkt - ihjel).

    - der er en sandsynlighed for, at vores heler beskytter en person, som tyvene vælger at slå ihjel, og dermed er vi ikke længere i overhængende fare for at ryge hurtigt i undertal.


    På baggrund af det her mener jeg, at vi kan tage en chance og hænge en person idag, selvom vi ikke har konkrete beviser, der peger på nogen, og dermed ikke kan være sikker på at ramme en tyv.
    Drizer
    Drizer
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 44
    Join date : 12/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : The Den of Evil - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Drizer Fre 10 Jun - 3:21

    Det er mit første forum game, men hvad Ida siger overstående er hvad jeg tænkte også, Jonathan (har spillet en del WoW og andet med ham) plejer at være typen som ligger meget i sine spil og diskutere ivrigt på forums osv.
    Jeg er enig i at vi bliver nød til at gøre noget drastisk og det må desvære resultere i en hængning, men ellers


    **Vote Gwan rustning**
    **Vote Klitte Usynlighedsdrik**
    **Vote Gwan sværd**

    Tror det ville være klogest at give Gwan sværdet, får hun ikke at vide hvem der angriber hende hvis det er? Men ellers vil det også bare være en af jer 2 (Gwan eller Klitte) som burde have sværdet.
    Klitte
    Klitte
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 9
    Join date : 09/05/11
    Age : 41
    Geografisk sted : Skærbæk, Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Klitte Fre 10 Jun - 3:25

    **Vote Gwan rustning**
    **Vote Klitte Usynlighedsdrik**
    **Vote Gwan sværd**


    Jonathan
    Jonathan
    Initiate
    Initiate


    Antal indlæg : 50
    Join date : 06/05/11
    Age : 32

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Jonathan Fre 10 Jun - 4:28

    @ Ida, som sagt, grunden til at jeg spiller anderledes er det nye job der tager pænt meget energi. Men hvis der er en lynchning der skal til at afsløre jeg er uskyldig, vil jeg synes det er lidt trist at vi som landsbyboere står for at slå endnu en af vores egne ihjel.


    til gengæld vil jeg blankt erkende at jeg ingen mistanker har, ud over at jeg har tiltro at Gwan ikke er tyv.


    **Vote Gwan rustning+Sværd+drik**
    Ida Simonsen
    Ida Simonsen
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 49
    Join date : 05/05/11
    Age : 31

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Ida Simonsen Fre 10 Jun - 4:33

    Det er stadig ikke din inaktivitet, der trigger mistanken hos mig Wink

    Hvorfor vil du hellere beskytte Gwan med drikken end vores præst? oO

    Begge er sikre uskyldige kort, men - intet personligt ment - så kan vi bedre tåle at miste Gwan, da hun altid vil tage en tyv med i svinget, og da vores præst som levende har mulighed for at redde os andre fra døden.
    Harriet Wraa
    Harriet Wraa
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 33
    Join date : 21/05/11
    Age : 37
    Geografisk sted : mit hjem

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Harriet Wraa Fre 10 Jun - 5:05

    **vote Klitte usynlighedsdrik**

    med det andet er jeg ikke helt sikker...
    Og bare for at gøre noget så:

    **vote lynch Jonathan**
    Gwan
    Gwan
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 37
    Join date : 05/05/11
    Age : 31

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Gwan Fre 10 Jun - 7:27

    Jonathan - det ville være smartere at stemme på at klitte fik drikken og ikke mig (hvis jeg bliver dræbt om natten tager jeg en tyv med i svinget - ergo ville det ikke gøre så meget at jeg blev snigmyrdet - ergo har jeg ikke brug for drikken)

    Harriet - vi skal også have fordelt de andre items :b

    For lige at skabe overblik kan vi sige at disse personer stadig er med i spillet:

    Drizer
    Ellen
    Gwan - Kriger
    Harriet
    Ida - helende drik
    Jonathan
    Klitte - Præst
    Nobody
    Spikey
    Tinno

    Jeg mener ikke at mindes at tinno har skrevet særlig meget, og Ellen og Spikey forholder sig også forholdsvis stille. Jeg synes Jonathans sidste bemærkning om at jeg skal have alle tingene virker ret underlig, og også at han ikke foretrækker en hængning. Hvis han er tyv, ville det være ret godt for ham hvis vi blev ved med at sidde og lynche ingen verdens mand, nu når chancen er større for at ramme.
    Jeg kan dog ikke - to be honest - lade være med at have lidt mistanke til Ida. Fra starten af har hun været rigtig aktiv og lægger altid mulighederne på bordet (logic as always), men alligevel har tyvene ikke prøvet på at dræbe hende. Jeg ved godt hun har den helende drik og det der, men Ida er sådan et praktisk kort at have at det er underligt som tyv ikke at prøve på at dræbe hende.
    Hvad de lidt mere inaktive angår, så synes jeg at mindes de gange jeg har spillet werewolf med Ellen, at hun forholder sig rigtig stille når hun har en special ability - om det så er som troldmand eller tyv.
    Tinno og Spikey kan jeg kun opfordre til at skrive mere så de rent faktisk kan blive en del af spillet.
    Drizer
    Drizer
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 44
    Join date : 12/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : The Den of Evil - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Drizer Fre 10 Jun - 7:49

    Jonathans sidste kommentar lyder også underlig for mig, det lyder mere som om han vil have alle tingene over på Gwan så Klitte står åben..
    Og derfor står jeg fast ved min stemme

    Sponsoreret inhold


    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 8 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Sponsoreret inhold


      Lige nu er det Fre 17 Maj - 18:08