Avalon Game Club

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Avalon Game Club

Forum for Silkeborg rollespilsforening Avalon Game Club.


+3
Jonathan
Nobody
GreatHobbit
7 deltagere

    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger

    GreatHobbit
    GreatHobbit
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 12
    Join date : 07/05/11
    Age : 34
    Geografisk sted : My Secret Moonbase on the Antarktica

    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger Empty Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger

    Indlæg  GreatHobbit Man 9 Maj - 3:52

    Bare for at sprede viden om gode bøger.

    Serier som jeg har læst eller er i gang med.

    The Wheel of Time af Robert Jordan(bog 1-12) senere Brandon Sanderson (bog 12-14) - En fantastisk fortælling om en verden på kanten af den sidste kamp mellem der gode og det onde, og verdenens skæbne ligger i hænderne på 3 unge mænd. Den originale forfatter døde i 2006, men Brandon Sanderson overtog serien og vi venter på den sidste bog inden for et års tid.

    The Night Angel Trilogy af Brent Weeks - Ultra Voldlig fantasy ninja serie. Indeholder voldtægt, brutale mord, ekstrem vold, kannibalisme, tortur, prostitution, sex, magi, snigmord, tyveri, tvungen ægteskab, politik, legender, sarkasme og slemme ord. Ikke for børn!

    The Lightbringer Trilogy af Brent Weeks - I en fantastisk verden, hvor nogen folk kan manipulere lys følger vi verdenens religiøse leders bastard, en overvægtig ung mand på 15 med selvtilids problemer.

    Mistborn af Brandon Sanderson - Starter som en fantasy udgave af Oceans 11, udvikler sig til noget større, episkt og fantastisk.

    The Stormlight Archive af Brandon Sanderson - Serien er lige startet med den første bog, som er på 1007 sider. Fantastisk original fantasy verden, episk historie og yderst velskreven.

    The Discworld Series af Terry Pratchett - En serie af fantasy romaner, fyldt med parodier af alt, fra hollywood til filosofi. Nr 38 i serien er på vej.

    Flere til følge.



    Sidst rettet af GreatHobbit Tirs 10 Maj - 5:20, rettet 1 gang
    Nobody
    Nobody
    Acolyte
    Acolyte


    Antal indlæg : 123
    Join date : 05/05/11
    Age : 32
    Geografisk sted : Silkeborg

    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger Empty Sv: Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger

    Indlæg  Nobody Man 9 Maj - 4:24

    Hvis man leder efter fantasi med rigtig god humor ville jeg anbefale Mogworld af Ben "Yahtzee" Croshaw. Den har en virkelig god humor og den tager vildt meget pis på ting som det at være undead og ideen med "quests"

    ellers læser jeg mest krimier og de høre ikke så meget med i den ahr diskussion Very Happy
    Jonathan
    Jonathan
    Initiate
    Initiate


    Antal indlæg : 50
    Join date : 06/05/11
    Age : 32

    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger Empty Sv: Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger

    Indlæg  Jonathan Man 9 Maj - 4:29

    Phillip Pullman - "Dark Matter Triology" (Northern Lights/Subtle Knife/Amber Spyglass) Genial serie for alle, den kan læses på så mange forskellige måder, og er generelt fantastisk. serien hedder "Det Gyldne Kompas" på dansk.



    Flere Forfattere - Horus Heresy: Sci-Fi bøger der går i dybden med baggrunden for Warhammer 40k, kan læses af folk der spiller warhammer, men det er også gode bøger hvis man ikke spiller.


    Trudi Canavan - Black Magician Trilogy: god serie om en "commoner" der pludselig bliver introduceret til et samfund af adelige magikere


    Baragos
    Baragos
    Deity
    Deity


    Antal indlæg : 172
    Join date : 04/05/11
    Age : 45
    Geografisk sted : Min Dungeon - Silkeborg

    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger Empty Sv: Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger

    Indlæg  Baragos Man 9 Maj - 6:10

    J.R.R. Tolkien - ja, jeg ved, der der nogen, der synes, den tager for lang tid om at komme i gang eller der er for mange navne eller beskrivelser, men det er, IMO, det bedste Fantasy, der er skrevet. Passager i LotR kan give mig myrepatter og en klump i halsen, og jeg er ellers ikke nemt påvirkelig.

    Raymond E. Feist - hans bøger om verden Midkemia, der spænder over i hvert fald tre generationer og omhandler flere "interplanare" invasioner og et mega-plot, der langsomt bliver klarlagt i løbet af hans indtil videre fem serier og et par enkeltstående bøger. Og så er han ikke bange for at lade vigtige personer dø.

    R.A. Salvatore - hans første Drizzt-bøger (Icewind Dale Trilogy, Dark Elf Trilogy) er fantastiske. Derefter går det ned ad bakken, men det bliver aldrig dårligt.


    Sidst rettet af Baragos Man 9 Maj - 7:40, rettet 1 gang
    GreatHobbit
    GreatHobbit
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 12
    Join date : 07/05/11
    Age : 34
    Geografisk sted : My Secret Moonbase on the Antarktica

    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger Empty Sv: Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger

    Indlæg  GreatHobbit Man 9 Maj - 7:17

    The Demon War Saga af Peter V. Brett - I en verden, hvor natten er fyldt med dæmoner, som kommer op fra jordens kerne for at jage, er det eneste der holder menneskeheden i live magiske inskriptioner som de sætter op omkring deres huse, marker og byer.

    Spikey
    Spikey
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 38
    Join date : 05/05/11
    Age : 37
    Geografisk sted : Silkeborg

    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger Empty Sv: Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger

    Indlæg  Spikey Man 9 Maj - 7:34

    Nogle rigtig gode fantasy bøger (er lige begynt på 2'eren) er The Sword of Truth serien af Terry Goodkind. Første bog, på 820 sider, hedder Wizard's First Rule. Jeg synes det er en fantastisk serie, og jeg har kun læst den første. Der er 12 bøger so far i serien.

    Ellers er min ynglings forfatter Tamora Pierce, når det kommer til fantasy.

    Skal vi over til noget andet, og nok det eneste jeg læser på dansk, er Lars-Henrik Olsen, som har skrevet Sagaen om Svend Pindehugger og Erik Menneskesøn bøgerne. Der for man dansk historie og den nordiske mytologi ind sammen med nogle rigtig gode og fængende historie.
    The Merc
    The Merc
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 18
    Join date : 07/05/11
    Geografisk sted : Halfway Between the Gutter and the Stars

    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger Empty Sv: Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger

    Indlæg  The Merc Man 9 Maj - 7:37

    Terry Pratchett. Fantasy og humor er altid en god blanding! Han kan i den grad anbefales!
    GreatHobbit
    GreatHobbit
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 12
    Join date : 07/05/11
    Age : 34
    Geografisk sted : My Secret Moonbase on the Antarktica

    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger Empty Sv: Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger

    Indlæg  GreatHobbit Tirs 10 Maj - 6:52

    War of the Spider-queen af 6 forskellige forfattere, overset af R.A. Salvatore. - En Forgotten Realms serie om Drow. Lolth er forsvundet og Matron Mother Bearne sender en gruppe Drow adelige ud i verdenen for at finde ud af hvad der er sket. Her er alt hvad en god Drow Campaign har brug for, Incest, intriger, mord, snigmord, magi, edderkopper, en Dreageloth, guder, dæmoner, intriger, kønsdiskrimination, søskende "kærlighed", loyalitet, mangel på loyalitet, en Skjald, illithids og intriger.
    Gwan
    Gwan
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 37
    Join date : 05/05/11
    Age : 31

    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger Empty Sv: Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger

    Indlæg  Gwan Tirs 10 Maj - 20:09

    Så vil jeg sige "vølvens datter"-serien skrevet af Saga borg. Handler om vølver og magi i Danmark/Norge/Sverige for nogle hundrede år tilbage. Den følger igennem serien forskellige generaioner af samme slægt (først en vølve, senere hendes datter og senere HENDES datter), og deres kamp mod det onde.

    Og så vil jeg også anbefale serien "En historie fra kanten" (på engelsk "The Edge Chronicles"), der vel halvt er børnebøger fyldt med flotte illustrationer, og som foregår i et alternativt tidsløst univers med luftpirater, store skove og svævesten n_n Man følger forskellige personer (typisk den samme person i 3 bøger) og deres historie, og dernæst en person som på en eller anden måde er i relation til dem.
    GreatHobbit
    GreatHobbit
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 12
    Join date : 07/05/11
    Age : 34
    Geografisk sted : My Secret Moonbase on the Antarktica

    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger Empty Thread Necromancy!

    Indlæg  GreatHobbit Tors 13 Okt - 0:00

    Bare for at genoplive tråden igen.

    Dragon Master af Chris Burch - Trilogien er en krigsfortælling, fortalt fra synspunktet af en pilot i et fantasy univers, hvor man istedet for flyvemaskiner, har drager. Mange paraleller mellem hvordan drage-flyvning og starten på virkelig krigs-flyvere blev brugt.
    Fantastisk realistike karaktere og mange, mange, mange drager.

    Baragos
    Baragos
    Deity
    Deity


    Antal indlæg : 172
    Join date : 04/05/11
    Age : 45
    Geografisk sted : Min Dungeon - Silkeborg

    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger Empty Sv: Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger

    Indlæg  Baragos Tors 13 Okt - 0:27

    Blood Bowl - en bog om en would-be helt, der i stedet bliver blood bowl spiller i Warhammer universet. Morsom og ret atypisk fantasy.

    Sponsoreret inhold


    Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger Empty Sv: Gode Fantasy/Sci-Fi Bøger

    Indlæg  Sponsoreret inhold


      Lige nu er det Søn 12 Maj - 0:19