Avalon Game Club

Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Avalon Game Club

Forum for Silkeborg rollespilsforening Avalon Game Club.


+12
TheEmpress
Flaffer
Harriet Wraa
Klitte
Nithler
Drizer
Tinno
Spikey
Ida Simonsen
Jonathan
Nobody
Baragos
16 deltagere

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Gwan
    Gwan
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 37
    Join date : 05/05/11
    Age : 30

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Gwan Man 30 Maj - 21:40

    [quote="Baragos"]Lige en FYI: Hybendal er en pige Wink[/quote
    luls xD undskyld Hybendal :b
    Og det lyder som om der er stemning for en lynch af Hypendal så, for at vi ikke går og laver ingenting?
    Ida Simonsen
    Ida Simonsen
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 49
    Join date : 05/05/11
    Age : 31

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Ida Simonsen Tirs 31 Maj - 0:45

    Officiel undskyldning til Hybendal/Katrine herfra xD

    Emma, det handler jo ikke om, hvorvidt vi har lyst til at gå og lave ingenting eller ej, men om vi på nogen måde har råd til ikke at handle Wink

    Nu er vi fire, der har smidt vores tanker på bordet, så lad os vente på resten af flokkens udmeldinger.
    Nobody
    Nobody
    Acolyte
    Acolyte


    Antal indlæg : 123
    Join date : 05/05/11
    Age : 32
    Geografisk sted : Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Nobody Tirs 31 Maj - 1:13

    Jeg har ikke set noget der ville få mig til at lynche nogen andet en det som ida påpeger om Hybendal men det er lidt overfladisk. men hvis vi skulle lynche nu så ville jeg nok lynche Hybendal
    Harriet Wraa
    Harriet Wraa
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 33
    Join date : 21/05/11
    Age : 37
    Geografisk sted : mit hjem

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Harriet Wraa Tirs 31 Maj - 2:51

    Ok bloody harry er på banen igen.
    Da jeg er lige så meget på bar b ande, kan jeg heller ikke lige se hvem der skal lynches, men nu har vi prøvet at ikke lynche nogle i 2 nætter i streg, og vi er kommet lige langt hver gang, jeg har ikke noget personligt imod Hybendal, og ville selvfølgelig helst hvis tyvene bare kunne melde ud hvem de var så vi kunne lynche dem uden at spilde uskyldigt blod (It could happen 0_o)

    men med fare for at måske ende som den næste derbliver lynchet, hvis det viser sig at hybendal bare er en uskyldig vil jeg gerne åbne:

    **Vote lynch Hybendal**
    Ida Simonsen
    Ida Simonsen
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 49
    Join date : 05/05/11
    Age : 31

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Ida Simonsen Tirs 31 Maj - 3:09

    **Vote lynch Hybendal**
    Nobody
    Nobody
    Acolyte
    Acolyte


    Antal indlæg : 123
    Join date : 05/05/11
    Age : 32
    Geografisk sted : Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Nobody Tirs 31 Maj - 3:23

    nu har vi vidst snakket nok og efter som at ingen er kommet med en bedre ide så følger jeg mit instinkt

    **Vote lynch Hybendal**
    Ellen Østergaard
    Ellen Østergaard
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 17
    Join date : 05/05/11
    Age : 38
    Geografisk sted : Hasle, Århus.

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Ellen Østergaard Tirs 31 Maj - 4:04

    det er super svært...men tror jeg følger strømmen..

    **Vote lynch Hybendal**
    Drizer
    Drizer
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 44
    Join date : 12/05/11
    Age : 32
    Geografisk sted : The Den of Evil - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Drizer Tirs 31 Maj - 5:28

    Undskyld Hybendal, både for forvirringen Wink
    Men også for følgende, desvære er der enighed,

    **Vote lynch Hybendal**
    Jonathan
    Jonathan
    Initiate
    Initiate


    Antal indlæg : 50
    Join date : 06/05/11
    Age : 32

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Jonathan Tirs 31 Maj - 6:28

    må erklære mig enig, det er det eneste vi har at gå efter.

    *vote lynch hybendahl*
    Tinno
    Tinno
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 49
    Join date : 07/05/11
    Age : 32
    Geografisk sted : Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Tinno Tirs 31 Maj - 6:29

    Der er ikke så meget andet at gå efter må jeg indrømme.

    **vote lynch Hybendal**
    Baragos
    Baragos
    Deity
    Deity


    Antal indlæg : 172
    Join date : 04/05/11
    Age : 45
    Geografisk sted : Min Dungeon - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Baragos Tirs 31 Maj - 7:36

    Stemmer:
    Hybendal: [7] - Harriet, Ida, Nobody, Ellen, Drizer, Jonathan, Tinno
    Ikke stemt: [5] - Hybendal, Gwan, Klitte, Nithler, Spikey

    Normalt ville Hybendal være død nu, men pga. den magiske rustning skal der én mere stemme til. Dvs. den næste, der stemmer på hende, giver hende nådestødet. Hvis ingen andre stemmer på hende, har hun frem til soft deadlinen udløber, før hun dør.
    avatar
    Nithler
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 4
    Join date : 18/05/11
    Age : 30
    Geografisk sted : Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Nithler Tirs 31 Maj - 14:39

    Så vil jeg gøre det ingen andre her ville gøre. Vente på at hybendal ser de her posts og høre om hun kan forsvare sig selv ellers kan jeg sagtens se grundende til at lynche hende, men vis hun ikke får lov til at forsvare sig er det vel lige så godt som at skyde i blinde?
    avatar
    Hybendal
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 12
    Join date : 24/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : Århus

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Hybendal Tirs 31 Maj - 21:52

    Puh, det er sørme ikke let. Man lægger sig til at sove ved en sten, og pludselig står der en hel gruppe med fakler i øjnene og had i hænderne.

    Jeg kan godt forstå jeres mistro, dog. Jeg er udefrakommende. Jeg har været tavs i lang tid (I was sleeping, man, just sleeping!), og har derfor hverken givet jer til eller fra til mistroen. Det vil jeg forsøge at gøre her.

    Jeg er blot en simpel eventyrer, fanget i en verden af rustninger og sværd og magiske drikke, udpræget mørkeræd og omgivet af morderiske slyngler. Slyngler, siger jeg jer! Og flere af dem. Jeg er dog ikke en af dem. Til gengæld er jeg et behageligt offerlam. Blødt og sødt, og, for alt i verden, stille. Det ville være en let beslutning bare at hælde mig ud af legen - men er det ikke også for let? Det er den nemmeste opgave for antagonistiske folkeforførere at skyde skylden på den, der ikke råber højst, og ikke skyder tilbage. Det er de uskyldige, der ryger først. I krig og kærlighed (... if you know what I mean).

    Jeg er blot en simpel eventyrer, og tilbagelænet. Hvis I vil hjælpe tyvene og de godtroende masser, så lynch mig. Men det ville ikke bringe os tættere på retfærdighed. Hang my skin on your wall when you're done. Mææh.
    avatar
    Hybendal
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 12
    Join date : 24/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : Århus

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Hybendal Tirs 31 Maj - 22:01

    Så tillad mig så at sende branden videre, med en smule udspekulation (det er hermed et navneord). Vi vil formentlig finde tyvene iblandt dem, der har talt positivt for min lynching. Antageligt ikke de mest højrøstede, da det ville være for åbenlyst (med mindre vi har gang i noget omvendt-omvendt-omvendt logik), men nok nærmere dem, der har kunnet sidde og påvirke den generelle mordstemning uden at gøre for meget opmærksom på sig selv.

    En bonus er, at dette ræsonnement også vil holde stik, og være brugbart, efter min død.
    avatar
    Hybendal
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 12
    Join date : 24/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : Århus

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Hybendal Tirs 31 Maj - 22:18

    Og hvorom alting er, vil det jo være i tyvenes interesse at slå en eventyrer ihjel til at starte med (og til at fortsætte med). Når de så afliver endnu én i nat vil vi jo allerede være et godt stykke imod undertal.

    At få aflivet mig vil jo også været et sikkert træk for tyvene. De kan sidde og lade stemningen brede sig uden selv at bevæge sig langt ud i voldsomme beskyldninger og diskussioner, grine lidt, og så bevæge sig videre mod næste offer.

    Og så lidt forklaringer. Jeg har ikke været så aktiv i diskussionerne i gruppen af flere årsager. Som ny i gruppen har ikke ønsket at virke grådig, eller at ønske mig noget over min stand før jeg har vist mit mod som eventyrer, og derfor har jeg ikke lagt belæg ind på nogen af de fine ting vi fandt til at starte med. Ovenpå alt dramaet omkring uddelingen, blev jeg så træt, så træt, og jeg vågnede for sent fra min slummer til at deltage i nogen afstemninger. I kunne godt have vækket mig, altså!

    Desuden er jeg gerne typen, der tager et skridt tilbage og afventer. I denne situation måske lidt for meget, hvilket er grunden til at jeg kommer ud nu. En så prekær situation som denne, fanget i en grotte med tyve med mord i øjnene, kan det ofte være en fordel ikke bare at kaste sig ud i mord på uskyldige bare fordi man ikke har vænnet sine øjne til mørket endnu. Ofte vil en morders gerninger vise sig hvis man observerer ham nok. Nu har jeg i hvert fald observeret, og I har forhåbentlig observeret mig. Jeg er ingen morder, men blot en stille, observant eventyrer.

    Nu vender jeg stærkt tilbage, til gengæld. Rede til at finde nogen tyve og få bragt dem til sværdets retfærd.
    Nobody
    Nobody
    Acolyte
    Acolyte


    Antal indlæg : 123
    Join date : 05/05/11
    Age : 32
    Geografisk sted : Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Nobody Tirs 31 Maj - 22:49

    På baggrund af Hybendals store forsvar af sig selv vil jeg gerne unvote mit stemme, ikke fordi jeg tror 100% på hende og derfor ikke lynche hende men fordi at så kan en tyv ikke bare komme og stemme for at få hende lynchet(med mindre alle tyvene allerede har stemt i hvilket tilfælde det ville være ligegyldigt) hvis der ikke kommer noget ud af at Hybendal er kommet tilbage kan jeg altid bare give min stemme igen.



    **Unvote Hybendal**
    Baragos
    Baragos
    Deity
    Deity


    Antal indlæg : 172
    Join date : 04/05/11
    Age : 45
    Geografisk sted : Min Dungeon - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Baragos Tirs 31 Maj - 22:54

    Stemmer:
    Hybendal: [6] - Harriet, Ida, Nobody, Ellen, Drizer, Jonathan, Tinno, -Nobody
    Ikke stemt: [6] - Hybendal, Gwan, Klitte, Nithler, Spikey. Nobody
    avatar
    Hybendal
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 12
    Join date : 24/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : Århus

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Hybendal Tirs 31 Maj - 23:56

    Lad mig opsummere stilling, som vi ser den her.

    Jeg har rustningen. Jeg blev ikke slået ihjel nat. Det har rejst mistanke imod mig, i fht. om jeg skulle være en af tyvene. Jeg er IKKE en af tyvene, hvilket må betyde at tyvene er smarte nok til at regne sig frem til at den, der har rustningen vil være mistænkelig. Specielt efter en nat hvor vedkommende ikke bliver slået ihjel.

    Konklusion: tyvene kan tænke længere frem end kort.

    Nu vil jeg henvise til et citat fra Ida (som af flere er blevet udråbt til en af dem, der er god til at gennemskue spil som dette):

    . Som tyv ville jeg da langt hellere være i besiddelse af rustningen end sværdet. Det kan selvfølgelig også sagtens være, at tyvene har ladet være med at slå Hybendal ihjel i nat udelukkende for at sætte mistanke på ham og få os til at hænge ham. (Hvorefter de kan dræbe den næste ejer af rustningen - eller lade være for at rette mistanke igen. Det vil efterlade os med no clue at all). Spørgsmålet er bare, om tyvene har tænkt så langt.

    Ida har til gengæld tænkt så langt. Og med min erfaring som levende-med-rustning kan vi se at tyvene også har. At udbasunere en potentiel plan "som tyvene kunne have" kunne være et eksempel på omvendt psykologi. Og Ida er jo bevist smart.

    Ida har derudover selv sagt, og dette er formentlig blevet vist i et tidligere spil, at tyve er glade for at slå hende ihjel fordi hun er så skarp. Ida er ikke død endnu.

    Coincidence? I think not.

    Jeg tror at Ida er en slyngel.
    Harriet Wraa
    Harriet Wraa
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 33
    Join date : 21/05/11
    Age : 37
    Geografisk sted : mit hjem

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Harriet Wraa Ons 1 Jun - 2:27

    JEG HAR EN STRÅLENDE IDA... JEG MENER IDE.....

    Vi lyncher hybendal. hvis hun viser sig at være uskyldig, så lad os undskylde hendes død ved at lynche Ida, og hvis det ikke virker, så kan i jo altid lynche mig for at være opfinderen af denne geniale plan Very Happy

    Jeg kan godt se at hybendals forklaring virker ok, men jeg må sige at hun virker lidt FOR desperat, 3 beskeder for at forklare sin uskyld... Come on! Der er noget galt med Hybendal, jeg kan ikke lige sætte fingeren på det, men min gut feeling siger "LYNCH HENDE" ( det kan jo så også være stemmerne i hovedet der siger det, men udgiver sig for at være min gut feeling, men better saft than sorry)

    Vi kan jo så også starte med at lynche IDA, og hvis hun viser sig at være uskyldig, så tager vi hybendal, og mig tilsidst, da det jo igen var mig det kom med Idaen... JEG MENER IDÈEN Very Happy

    (Way to sound like a mouderous maniac Harry)
    avatar
    Hybendal
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 12
    Join date : 24/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : Århus

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Hybendal Ons 1 Jun - 2:33

    Heh, jeg tager bare alvorlig revanche for ikke at have sagt noget som helst før. Se det som en hel, sammentrykket debat.
    Gwan
    Gwan
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 37
    Join date : 05/05/11
    Age : 30

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Gwan Ons 1 Jun - 2:51

    Harry - slap af med blodbadet x'D vi plejer at tage den én lynchning af gangen. Og med hensyn til Ida, så ved jeg af erfaring når jeg spiller med hende at hun er skrap og meget logisk tænkende (overvejer de mest sandsynlige muligheder) uanset om hun er tyv eller ej. Og grunden til at hun ikke er død endnu er fordi vi gav hende usynlighedsdrikken. Remember? Det renser hende ikke på nogen måde, men synes ikke hun ligefrem har udvist mistænkelig adfærd
    avatar
    Hybendal
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 12
    Join date : 24/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : Århus

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Hybendal Ons 1 Jun - 3:56

    Det har du helt ret i. Hvis hun er en eventyrer, ville det selvfølgelig være omsonst at slå hende ihjel, siden det formentlig både ville understrege hendes ikke-tyve-hed, og spilde et helt døgns drab. Så ville det være nemmere at vente med hende, og pille os andre fra én for én. Det samme vil ske hvis hun faktisk ér en tyv.

    Effektivt vil Ida altså blive en af de sidste overlevende, tyv eller ikke-tyv.

    Men det faktum at hun er god til at regne ting ud, gør hende i samme ombæring til en dygtig tyv (og måske en dygtig skakspiller, men det er vist ikke så relevant).
    avatar
    Hybendal
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 12
    Join date : 24/05/11
    Age : 33
    Geografisk sted : Århus

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Hybendal Ons 1 Jun - 9:14

    En enlig stemme for retfærd!


    **vote lynch Ida Simonsen**

    Godnat..
    Ida Simonsen
    Ida Simonsen
    Novice
    Novice


    Antal indlæg : 49
    Join date : 05/05/11
    Age : 31

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Ida Simonsen Ons 1 Jun - 9:39

    Jeg er desværre ekstremt dårlig til at spille skak Wink

    På baggrund af dine efterhånden mange posts, må jeg hellere steppe på banen med et forsvar. Lad os starte med at se logisk på det: Den eneste grund tyvene skulle have til at slå mig ihjel, ville være for at fjerne min helende drik, så de har muligheden for at slå mig ihjel på alverdens andre tidspunkter, hvis de skulle få lyst til det. Det er totalt spild af drab at gå på en person, der med 100% chance kan redde sit eget skind vha. en helende drik, medmindre man da VIRKELIG gerne vil af med personen. De har til gengæld lige nu præsteret at kaste en mistanke i hovedet på mig, som kan ende med en hængning, hvilket en helende drik ikke kan redde mig fra. Det betyder, at tyvene kommer af med mig "gratis" og samtidig har en vis sandsynlighed for at score en helende drik.

    Så vil jeg for øvrigt lige quote dig selv, Hybendal:

    Vi vil formentlig finde tyvene iblandt dem, der har talt positivt for min lynching. Antageligt ikke de mest højrøstede, da det ville være for åbenlyst (med mindre vi har gang i noget omvendt-omvendt-omvendt logik), men nok nærmere dem, der har kunnet sidde og påvirke den generelle mordstemning uden at gøre for meget opmærksom på sig selv.

    Har du ikke netop modsagt dig selv ved at anklage mig for at være tyv? Som Emma siger, så har jeg blot fremlagt alle de muligheder, jeg overhovedet har kunnet komme i tanker om, i et forsøg på at få så meget oplysning som muligt og derved undgå fejltrin, der kan ende med at få os alle dræbt. Hvis det, at jeg er god til at regne ting ud, gør mig til en dygtig tyv, så gør det mig samtidig også til en rigtig træls følgesvend at miste.

    Jeg er ked af at skulle kaste mistanke på dig, men vi har intet andet at gå efter lige nu, og detaljen omkring rustningen er en ret heftig ledetråd. Derudover vil jeg lige høre:

    Ovenpå alt dramaet omkring uddelingen, blev jeg så træt, så træt, og jeg vågnede for sent fra min slummer til at deltage i nogen afstemninger.

    Hvordan turde du sove så tungt og længe med tyve i vores midte? Hvordan kunne du føle dig sikker?
    Baragos
    Baragos
    Deity
    Deity


    Antal indlæg : 172
    Join date : 04/05/11
    Age : 45
    Geografisk sted : Min Dungeon - Silkeborg

    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Baragos Ons 1 Jun - 9:55

    Der er en Hard Deadline, der hedder torsdag kl. 23:59. Den med flest stemmer på det tidspunkt bliver lynched. Hvis én spiller når op på N+1 (N+2 for Hybendal) slutter dagen også med en lynchning.

    Sponsoreret inhold


    Werewolves 2 - Dungeons and Dragons - Page 6 Empty Sv: Werewolves 2 - Dungeons and Dragons

    Indlæg  Sponsoreret inhold


      Lige nu er det Tirs 19 Mar - 15:00