All that remained was to get back safely to the World Above...a simple task...were it not for the rogues in the party, who (true to their Chaotic Evil nature) wanted all the treasure for themselves, pried from the cold, dead fingers of their former companions.
Roller:
Krigeren - Hvis han bliver angrebet af Tyvene om natten, slår han en tilfældig af dem ihjel, før han selv dør. Bliver han lynchet, slår han en tilfælde, blandt dem der stemte på ham, ihjel (Hunter - Modificeret).
Præsten - Hver nat må han helbrede en spillers sår (ved at sende en PM til mig med navnet på den, han vil beskytte). Hvis vedkommende bliver dræbt af Tyvene (eller af Krigeren), bliver vedkommende reddet fra døden. Må ikke helbrede den samme karakter to nætter i træk (Heler - Modificeret).
Troldmanden - Troldmanden kan bruge sin magi til at anskue andres sande jeg - hver nat må spilleren sende en PM til mig med navnet på en anden spiller. Vedkommende får at vide, om spilleren er en Tyv eller ej. Desuden har Troldmanden fortryllet en af de andre spillere inden Dag 1. Troldmanden sender en PM til mig med navnet på en anden spiller. De to må kommunikere udenfor tråden (men den anden må ikke røbe, hvis han er en Tyv/Snigmorder), og de må ikke stemme på hinanden. Hvis Troldmanden dør, dør den fortryllede også (men ikke omvendt) (Seer + Cupid - Modificeret).
Tyv - Hver nat overmander Tyvene en af de sovende eventyrere og slår vedkommende ihjel (Standard Werewolf).
Snigmorderen - Denne person holder umiddelbart med Tyvene (han kender deres hemmelige kodesprog, så de ved ikke, at han ikke er en af dem), men vil ikke dele med nogen. Hver anden nat må han dræbe en af Tyvene, hvis han vil. Desuden kan Troldmandens magi ikke bruges mod ham (White Werewolf - modificeret).
Følgesvend - Dette er den typiske eventyrer, der ikke rigtig kan så meget (Villager).
Sådan vinder man:
- Tyvene vinder, hvis de er ligeså mange som eller flere end resten af spillerne.
- Snigmorderen vinder, hvis han er den sidste tilbage.
- Troldmanden kan vinde, hvis han og hans fortryllede er de eneste tilbage, lige meget om den fortryllede er Tyv.
- Resten vinder, hvis alle Tyve og Snigmorderen er døde.
Skatte:
Blandt dragens skatte, fandt gruppen disse magiske ting, der skal fordeles på Dag 1, inden der stemmes om, hvem man tror er Tyv.
- Det magiske sværd - Den, der besidder dette magiske, ædelstensbesatte sværd, har +1 Stemme.
- Den magiske rustning - Denne rustning, lavet af dværgene og ristet med mægtige runer, beskytter eventyren mod de andre. Vedkommende skal have én stemme ekstra for at blive lynchet. Beskytter desværre ikke mod Tyvene om natten, da den er for tung til at sove i.
- Usynlighedsdrik - Denne helt gennemsigtige drik kan gøre drikkeren usynlig. Vedkommende kan ikke lynches eller dræbes af Tyvene i én Dag + Nat, da de ikke kan finde drikkeren. Troldmanden kan dog stadig bruge sin magi mod vedkommende, da han kan opdage magi.
- Helende drik - Denne drik kan redde ejeren fra døden én gang, hvis vedkommende bliver overfaldet af Tyvene, Snigmorderen eller Krigeren. Kan dog ikke redde drikkeren fra at blive hængt (det er svært at drikke med en strik om halsen).
Disse ting beholdes, til man dør, hvorefter der kan stemmes om, hvem der aftager tingen. Den døde har lov til at give én stemme i forbindelse med, hvem der overtager genstanden.
Hvis du er interesseret i at spille med, når det nuværende spil er slut, så skriv:
**Join**
Tilmeldte spillere:
Nobody
Jonathan
Ida
Spikey
Tinno
Drizer
Nithler
Klitte
Harriet
Flaffer
Ea
Ellen
Hybendal
Gwan
Sidst rettet af Baragos Tirs 24 Maj - 20:11, rettet i alt 7 gange